Fortsätt till huvudinnehåll

Halvvasan som nybörjare

Jag har aldrig åkt längdskidor. Inte förrän den här säsongen. Målet var att staka mig runt sträckan gånger tre innan loppet. Det är ju rådet man får när man ska åka motionslopp. Halvvasan är 4, 5 mil och jag konstaterade att jag egentligen skulle behöva ha 15 mil i benen innan jag ställer mig i startfållan.
Jag har fått goda råd längs vägen. Henrik och Linda fanns där och rådde mig till fokuserad träning. Kollegor, vänner och bekanta som gjort samma lopp kom med goda råd kring utrustning och klädval. Mina teamkamrater har peppat mig i vår Facebook-grupp och på de träningspass vi fått till gemensamt. Jag har vinglat fram i spåren. Stillastående ramlat när glidvallan tagit bra. Ramlat i nedförsbackar. Fått blodsmak i munnen i uppförsbackarna. Kämpat med rädslan att kasta mig ut i en nedförsbacke som slutar i en sväng. Att proffsigt skatea med ena skidan i en kurva för att enkelt svänga är skitsvårt och inget jag hanterar. Inte på långa vägar. 
Några 15 mil har jag inte fått till men imorgon kl 9.45 står jag där i starten med ca 4 mil i benen. Jag får förlita mig på kroppens (tack Susan) och den mentala styrkan, en hygglig grundkondis och stöttningen av mitt team, Fredrik, Per och Maria. Jag har jag bestämt mig för att ta mig i mål! 

I tältet i Mora hämtade vi ut säckarna med startkitet. 

Bra pepp. Att se niomilarna ta sig i mål efter Öppet spår. 

Startkitet innehåller nummerlappar, säckar för överdragskläder och info.

Kommentarer

  1. Du är stark och modig! Detta klarar du. Heja, heja!!

    Kram

    SvaraRadera
  2. När jag går tillbaka till designen på ratten tycker jag att det är fake tag heuer så coolt att Dietrich blandade en halvskelettiserad bild av rörelsen med sin unika fake cartier designstil. För att göra detta, behövde han inte bara studera rörelsen för att fake IWC bestämma vilka funktioner som är vettiga att visa (som rubiner, chatons och några små växlar) utan också hur han gör det på ett fake panerai sätt som inte gjorde slutet på ratten upp att vara en upptagen och förvirrad röra (som vi kan hitta på otaliga andra klockor). De som uppskattar fake audemars piguet fina detaljer och designinsatser kommer utan tvekan att njuta av att titta på en skiva som DD-1 fake patek philippe regelbundet.
    Det svarta PVD-belagda stålfodralet med guld-ish och lumen-tonerna fake klockor lador på urtavlan är bara ett estetiskt sätt att locka DD-1-stilen. Dietrich planerar fake rolex verkligen på andra färgversioner av DD-1 för framtiden, men denna debut Dietrich Device No. 1 är verkligen fake Rolex snygg i denna form för 2019.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Jag testar tandblekning

Whitening-tandkräm och tuggummi med whitening-effekt. Ja, det är väl så långt min strävan efter ett bländande leende tagit sig. Att lägga pengar på en tandblekning hos tandläkare har inte funnits i mina tankar. Men så för ett år sen, på Daniells fest , vann jag ett presentkort på tandblekning hos Ali på Tandvårdscentrum. Nu tog jag mig i kragen och bokade en tid.                          Ali Moazzez är chef och tandläkare på Tandläkarcentrum i Linköping. Se vilket vitt leende!                                Vi började med att gjuta formar. Skenorna som jag sen får ska fyllas med blekmedel och placeras på över- och underkäken. När jag sover.  Först överkäken. Sen underkäken. Det tar en minut för geggan att stelna. Sen lirkar dom loss skenan.  Som ni ser är man ju ingen snygging när gjutningen görs. Men oj så vita tänder jag kommer få! Lika vita som Alis tänker jag. Men inte lika vita som Ross i Vänner. Ni kommer självklart få se före- och efterbilder. Men det bli

Blåklint i isbit

På fälten runt vårt hus växer raps och lin. Rapsens gula färg har sedan länge försvunnit och linens blå kronblad yr runt i vinden. Men i dikeskanten växer vår landskapsblomma Blåklint. Den står i full blom och då får man passa på. Jag gör isbitar på löpande band. Till bröllopet. Ja, vi ska gifta oss! Nyp av blommorna med en bit stjälk. Välj de lite större blommorna.  Lägg i blommorna. Fyll med vatten och tryck ned blommorna, som har en tendens att flyta upp. Det går också att fylla upp med hälften vatten och låta blomman frysa fast på botten innan man fyller på resten av vattnet, men det tar längre tid.  De här ska användas som dekoration runt bubbelflaskor till välkomstdrinken. I det lilla bor det vackra, sa en klok man en gång (Ernst K).

Spöket på Husby säteri

En redig människa tror inte på spöken. Och jag är en redig människa. Men jag tror nog på spöken trots allt. Jag har liksom många andra förklarat udda händelser med att det är hjärnan eller omgivningen som spelat mig ett spratt. Men sen händer det där som är så udda att det inte går att förklara. I dagarna två har jag vistats på det här slottet... Det heter Husby säteri och ligger i slutet på en grusväg du svänger av på efter att du passerat Mogata. Vid slätbakens strand. I den östgötska skärgården. Varje sommar har jag passerat godset på min väg till mina somrars paradis i Bottna, som också ligger vid vattnet. Ett par mil från säteriet. Här sägs det spöka.                                                                   Godsherren som här sitter i ett samtal med Correns fotochef berättade om hur han och hans fru köpte hela rasket för ett par år sedan. "Det går bra nu", tänkte jag när han sa det... Hur som helst. Huset byggdes upp efter en brand på 1700-talet.